اخذ کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی

نحوه اخذ کارت بازرگانی

 

تعریف اولیه: کارت بازرگانی در قوانین ایران برای واردات و  صادراتکالا برای تاجران ضروری است. در ایران تنها بازرگانانی می‌توانند در واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

صدور کارت بازرگانی موکول به آن است که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشد. در شرکت‌های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسئول شرکت صادر میشود. بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی مینمایند باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است.یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده میشود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی دهند.

یکی از خدمات سعادت اندیشان در دسته خدمات بازرگانی، اخذ، تمدید و یا ابطال کارت بازرگانی است. تشریفات صدور کارت بازرگانی در اداره کل ثبت شرکتها و مالیکت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صورت می گیرد. 

 

شخصیت حقیقی :

  • ۳ قطعه عکس پرسنلی پشت سفید، کارت ملی (پشت و رو)، کپی شناسنامه
  • امضا وکالتنامه، جهت اظهارنامه و اوراق دفاتر پلمپ- امضا اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  • ارائه آدرس و کدپستی تجارتخانه: (همان آدرسی که سند مالکیت یا اجاره نامه با کاربری اداری به اسم شخص باشد) فقط آدرس تهران
  •  آدرس و کدپستی محل سکونت شخص
  • سرمایه کارت بازرگانی(غیر نقدی)

 

شخصیت حقوقی :

  • ۳ قطعه عکس پرسنلی پشت سفید، کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل
  • امضا وکالتنامه، ارائه گواهی پلمپ دفاتر که یکسال از تاریخش نگذشته باشد
  • آدرس و کد پستی تجارتخانه (فقط آدرس تهران)
  • آدرس و کدپستی محل سکونت مدیرعامل
  • مهر و امضا فرم های مربوطه: اظهارنامه و کارت بازرگانی و وکالتنامه
  • سرمایه کارت بازرگانی

 

مراحل اخذ کارت بازرگانی

 

عقد قرارداد

شما می توانید قرارداد «اخذ کارت بازرگانی» خود را به صورت تلفنی، حضوری، آنلاین منعقد نمایید.

تکمیل مدارک

جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت تان می بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید.

جهت سهولت کار می توانید مدارک خود را از طریق سامانه مشتریان ارسال کنید

اظهارنامه

در این مرحله اظهارنامه که توسط کارفرما امضا شده است، ارجاع می شود.

پلمپ دفاتر

مشتری می بایست دفاتر پلمپ خود را دریافت نماید

امور مالی و مالیاتی

کارفرما می بایست مفاصا حساب مالی و نیز کد اقتصادی خود را دریافت نماید.

وقت اتاق

پس از تکمیل مدارک، از سوی کارشناس برای کارفرما وقت اتاق گرفته می شود

توجه:

-طبق ماده ۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم مراجعه به دارائی جهت پرداخت دو در هزار سرمایه اولیه شرکت بابت حق تمبر الزامی است. -پلمپ دفا‌تر شرکت ظرف یکماه از تاریخ ثبت شرکت الزامی است.

12 دیدگاه

  1. نازنین بیات میگوید:

    من با شما کارکردم بسیار راضی ولی ممنون

    مشاور ثبت میگوید:

    خوب بود ولی نیاز به یه کم ویرایش داره

    رامتین روانخواه میگوید:

    ما یه کار تو مجموعه شما داشتیم و تا الان که راضی هستیم

    ناشناس میگوید:

    قبلا خونده بودم

    فرزاد حسن زاده میگوید:

    متشکرم به نکاتی کم بود ولی درکل خوب

    جواد ظاهری میگوید:

    دوست داشتم ، مفید بود

    مریم آقاجانزاده میگوید:

    امیدوارم موفق باشید

    بینتا نونوار میگوید:

    بسیار عالی

    جواریان میگوید:

    همه اینا تو قانون تجارت هست

    مهروش وحیدیان میگوید:

    بسیار عالی ،‌ مطالب خوبی بود

    محمد جراح زاده میگوید:

    چه موارد درستی

    حسین جلالی میگوید:

    ممنون از سایتتون و تشکر بابت این مطالب عالی

ارسال دیدگاه