استاندارد مطمئن ترین مسیر برای نیل به توسعه پایدار است.
سیاست حفظ کیفیت یک بیانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت غیرقابل تفکیکی به برنامهها و طرح های بازرگانی و تولیدی موسسات و همچنین نیازهای مشتریان گره خورده است و این سیاست ها باید در تمام لایهها و بخش ها و همچنین کارکنان یک سازمان رعایت و تعهد گردند و برای این منظور هر یک از کارکنان احتیاج به اهداف قابل اندازه گیری برای کارشان دارند.
تصمیمات مربوط به مدیریت کیفیت بر پایه اطلاعات و دادهها و همچنین سیستم، که شامل حسابرسی معمول برای ارزیابی انطباق و کارایی است، بنا شده است .
سوابق و دادهها می بایست نشان دهنده چگونه و چطور تولید شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طریق ردیابی منابع به مشکلات پی برده شود.
شما به یک ملاک روند، برای کنترل کیفیت اسناد شرکت خود دارید. هرکسی می بایست به این اطلاعات دسترسی داشته و چگونگی استفاده از آن ها به صورت به روز، را بداند .
برای ابقای سیستم مدیریت کیفیت و تولید محصولات مرتبط به هم، شما احتیاج به فراهم کردن زیر ساخت، منابع، اطلاعات، امکانات و تجهیزات، ابزارهای بررسی و کنترل و همچنین شرایط محیطی دارید .
شما احتیاج به استخراج تمام عناصر حیاتی روندهای تولیدی خود دارید که اینکار از طریق کنترل و نمایش بررسی ها و اطمینان حاصل کردن از تکمیل کننده بودن اهداف کیفیت تولید دارید. اگر شما وسایل بررسی را به صورتی کارا طراحی کرده باشید، میتوانید مطمئن باشید که اهداف تعیین شده بلند مدت قابل دسترس میشوند و این اهداف به صورت اهداف فردی در نمیآیند.
برای هر کدام از محصولاتی که شرکت تولید میکند شما نیاز به انتشار اهداف کیفی جدید دارید تا طرح روند، اسناد و نتایج بررسی ها را به عنوان ابزاری برای بهبود و رشد استفاده کنید.
شما احتیاج به تعیین نقاط حساسی که هر کدام از روندها دارا میباشند دارید تا از طریق کنترل و بررسی این نقاط اطمینان حاصل کنید که همه چیز تحت میزانهایی که شما تعیین کرده اید، پیش میرود.
شما احتیاج به شرایط واضحی از فروش محصول دارید.
شما نیاز به تصمیم گیری درباره الزامات مشتریان و طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط مشتریان با اطلاعات محصولات، پرس و جو، قرارداد، بازخورد و شکایت دارید.
زمان توسعه محصول جدید، شما احتیاج به برنامه ریزی مراحل بهبود جدید برای توسعه محصول و همچنین آزمایش این مراحل دارید.
شما احتیاج به تجدید نظر در کاربردها و روندهای معمول در غالب حسابرسی داخلی و نشست ها دارید تا تصمیم بگیرید که آیا مدیریت کیفیت کارا میباشد و این سیستم ما را به کدام جهت میبرد(با توجه به مشکلات پیشین و بلفعل). برای این منظور اطلاعات فعالیتها را نگهداری کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می دهید.
با توجه به مشکلات پنهانی و بلفعل (مشتریان، فراهم کنندگان مواد اولیه و مشکلات داخلی) شما نیاز به روندهای ثبت شدهای دارید که اطمینان حاصل کنید که هیچ کسی محصولات بد شما را استفاده نمیکند و تصمیم بگیرید که با این محصولات بعضاً معیوب چه کنید و این کار تنها با توجه به ریشههای به وجود آورنده تولید این محصولات بد و همچنین تهیه گزارش و نگهداری آن برای تکرار نکردن دوباره این ایراد تعبیه میشوند، قابل انجام است.
سلام ممنون از خدمات خوب وپرسنل خوش اخلاقتون